تحولات لبنان و فلسطین

در قراردادی که حجت کریمی،سرپرست مدیرعاملی سابق استقلال با جواد نکونام نوشت این عبارت ذکر شده که سرمربی استقلال در ازای سه فصل سرمربیگری در این باشگاه باید مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان دستمزد دریافت کند.

اگر سرمربی سابق زیر بار فسخ یک‌طرفه نرود؛ استقلال باید ۱۰۰ میلیارد به نکونام بپردازد

به گزارش قدس آنلاین،در آن قرارداد برای باشگاه استقلال الزام آور شده که این دستمزد ولو در صورت قطع همکاری باید پرداخت شود و با توجه به اینکه نکونام در جدایی اخیر از استقلال تمایلی به این کار نداشت و به نوعی با نارضایتی اقدام به انتشار استعفا در رسانه‌ها کرد، باشگاه استقلال باید بر اساس مفادی که در قرارداد گذشته او نوشته شده، تمام دستمزدش را پراخت کند.

نکونام در روزهای پیش از جدایی خیلی تلاش کرد حتی استعفای مجازی را هم ارائه نکند و به کار ادامه دهد. او به نزدیکان خود گفته بود نمی‌خواهد استقلال را ترک کند و می‌خواهد تیمی را که خودش بسته به موفقیت برساند. نکونام حتی از این جمله معنادار که به این تیمی که بستم ایمان دارم و مطمئنم موفق می‌شوم بارها استفاده کرده بود و دوستان نزدیک او به خوبی در جریان مکنونات ذهنی آقای سرمربی قرار داشتند اما شکست‌های پی‌درپی به خصوص آخری که در لیگ قهرمانان آسیا رخ داد به نوعی او را به سرنوشت دیگر مربیان دچار کرده  و بازی‌های برون مرزی تبدیل به مسلخ او شد تا به ناچار قطع همکاری خود را اعلام کند.

نکونام اما از جنبه‌های قراردادی و حقوقی دست بالاتری نسبت به باشگاه استقلال دارد و همین حالا اگر راضی به فسخ یک‌طرفه قراردادش با باشگاه نشود، مدیران باید تمام حقوقش را پرداخت کنند. طبق استعلامی که از باشگاه استقلال گرفته شده، نکونام تاکنون یک سوم از کل مبلغ که حجت کریمی در قراردادش ذکر کرده را دریافت کرده و بخش قابل توجهی از آن باقی مانده است. حتی نکونام در فصل بیست و چهارم نیز رقم آنچنانی از باشگاه دریافت نکرد و در ایامی که باشگاه با مشکل سقف قرارداد مواجه بود، گفته شد او تنها راضی به کاهش میزان دستمزد خود شده است و اصل پول باید براساس مفادی که در قرارداد ذکر شده، به وی پرداخت شود.

 به این ترتیب باشگاه استقلال با وجود اینکه نکونام در رسانه‌ها استعفا داد باید دستمزد تعریف شده را عیناً پرداخت کند. حتی در جریان بازی استقلال مقابل هوادار همچنان نام جواد نکونام به عنوان سرمربی در استقلال دیده شد و نام سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی در اطلاعات سازمان لیگ درج شده بود که این نشان دهنده بی میلی نکونام در فسخ قرارداد با باشگاه استقلال بوده است و هیچ بعید نیست او برای اینکه مدیران کنونی باشگاه استقلال را آزار دهد، در نهایت با فسخ یک‌طرفه قرارداد موافقت نکند تا یک بار مالی سنگین روی دوش مدیریت هلدینک خلیج فارس بیفتد وآن‌ها ناچار به پرداخت مطالبات او شوند. البته یک راه دیگر نیز پیش روی مدیران باشگاه استقلال وجود دارد تا از این مهلکه خلاص شوند وآن راه این است که نکونام در روزهای باقیمانده به تیم دیگری منتقل شود که در این شرایط نیز قانون به استقلال اجازه می‌دهد تا روزی که سرمربی در مسند کار فعالیت کرده به او دستمزد پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.